Bebekler Parmağını Neden Emer?
Eğer bebeğinin sık sık parmağını emdiğini fark ettiysen ve bunun nedenini merak ediyorsan, yalnız değilsin. Bebeklerin bu tatlı ama gizemli alışkanlığı, aslında bir dizi biyolojik, psikolojik ve duygusal sebebe dayanır. Gel, birlikte bu davranışın perde arkasına bakalım. 1. İçgüdüsel Bir Refleks: Emme Dürtüsü Bebeğin daha doğmadan, anne karnında bile emme refleksine sahip. Ultrason görüntülerinde parmağını emen bebekleri görmüşsündür. Bu refleks, hayatta kalmalarını sağlamak için gelişir. Dünyaya geldiklerinde, beslenme (emzirme ya da biberon) için gerekli olan bu refleks, aynı zamanda onların kendilerini sakinleştirme yollarından biri hâline gelir. Yani parmak emmek, bir tür içsel huzur kaynağıdır. Benim kızım da birkaç haftalıkken parmağını emmeye başlamıştı. İlk başta “Acaba aç mı kaldı? Sütüm yetmiyor mu?” diye endişelenmiştim. Oysa ki bu, sadece onun doğal bir keşif süreciydi. Eğer sen de böyle bir şey düşünüyorsan, merak etme, genellikle bunun açlıkla bir ilgisi yok. ...